Relax dagje in Jakarta!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Andres Wilbrink - WaarBenJij.nu Relax dagje in Jakarta!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Andres Wilbrink - WaarBenJij.nu

Relax dagje in Jakarta!!!

Door: Andres

Blijf op de hoogte en volg Andres

18 Oktober 2008 | Indonesië, Batavia

De dagen zijn zich nu aan het aftellen van mijn geweldige vakantie hier in Indonesie!! Gisteren heb ik een lekker relax dagje gehad en stond er niet zo heel veel op het programma. Gisteren zouden we nog een bezoek brengen aan het Hoofdkantoor van Politie hier in Jakarta, maar dit kon gisteren wegens een spoedmelding helaas niet doorgaan. Als alles doorgaat dan gaan we vandaag nog even!! Een goede kennis van Yulia werkt daar als hoofd van de politie. Vanuit beleefdheid moet je zowieso een lange broek dragen en dat valt nu niet echt mee met 34 graden celcius!!
Gisteren nog even wat gewinkeld in Jakarta en cadeautjes gekocht voor de familie om hen te bedanken voor de fantastische 3 weken die ik hier heb mogen meemaken!! s’Avonds naar een van de grootste distotheken in Jakarta geweest!! Was zeer druk, maar wel heel gezellig!!
Nog even wat over Jakarta. Het is de hoofdstad van Indonesie met ongeveer 10 miljoen inwoners!! Het is hier letterlijk een chaos in het verkeer en het enige nadeel is hier de zeer vele uitlaatgassen en smogvorming. Vandaar dat de meeste mensen hier in het verkeer op de brommer een mondkapje dragen!! Ook de plaatselijke bevolking regelt hier zelf het verkeer, omdat de politie dit allemaal niet alleen kan regelen en natuurlijk doen ze het voor de ‘tip’!! Overal langs de wegen zie je etenstentjes staan, dus echt omgaan van de honger hoeft je hier echt niet!! Het liefst eten de mensen hier de hele dag door en dan de hele dag warm eten en heel veel rijst!!! Pffff……dat valt voor mij niet echt mee met deze hitte, maar begin er nu wel aardig aan te wennen!!!
Als het hier rond 5 uur s’avonds is dan is het hier direct heel erg donker!! Echte schemering hebben ze hier niet. Verlichting rond de meeste snelwegen kennen ze hier niet, dus rijden ze hier vnl. met grootlicht aan!! Echt veilig rijden is er hier dus niet echt bij!!
Verder staat nog op het programma: vanavond voor de laatste keer uit eten met de familie bij een zeer goed en luxe Indonesisch restaurant in Jakarta, waar ze eten maken uit de “Minang Cuisine”. Morgenochtend ga ik nog een traditionele bruiloft meemaken en dan ga ik zondagavond het vliegtuig weer pakken naar Nederland!!!
Ik zal voor dat ik vertrek nog m’n laatste ervaringen hier beschrijven en dan zitten de prachtige 3 weken er alweer op, waarin ik tot nu toe al ontzettend veel heb meegemaakt!!!

Tot morgen!!

Andres