Bezoek aan het Batikmuseum en de pasar!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Andres Wilbrink - WaarBenJij.nu Bezoek aan het Batikmuseum en de pasar!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Andres Wilbrink - WaarBenJij.nu

Bezoek aan het Batikmuseum en de pasar!!!

Door: Andres

Blijf op de hoogte en volg Andres

15 Oktober 2008 | Indonesië, Batavia

Vandaag om 11.00 uur samen met Jambon (een vriend van Kiki) op de scooter naar Batik/Textielmuseum In Ibukota/Jakarta geweest!!! Achter op de scooter en als "Hollander" hier tussen de Javanen door het zeer drukke en chaotische Jakarta is al een belevenis op zich!!! Al het verkeer krioelt hier door elkaar en natuurlijk steeds……..toeteren!! Dit is voor hen de normaalste zaak van de wereld, want als je niet toetert laat je niet zien dat je er aankomt, dus dat is hier een noodzaak en hoe gekker en gevaarlijker je zigzaggend door het verkeer rijdt, hoe beter het is, zeggen ze!! Maar ik vind het onvoorstelbaar en ongelovelijk
hoe dwaas ze hier rijden!! Weer een ervaring rijker (ha,ha!!)
Uiteindelijk heelhuids door het verkeer gemanouvreerd en aangekomen bij het Batik/Textielmuseum in Jakarta. Daar kreeg ik te zien hoe de batikstoffen werden gemaakt. Het is een heel arbeidsintensief proces, tenminste als het met de hand wordt gedaan, want je hebt er nu ook machines voor. Het was zeer interessant om te zien wat dan uiteindelijk het eindresultaat werd!!
Daarna in een park wat gedronken en op naar een tradionele pasar. Ze verkochten hier o.a. levende siervissen, konijnen, kippen, apen en vleermuizen. Wat ik hier zag was voor mij niet echt normaal en vooral als een echte dierenliefhebber moest ik af en toe even mijn ogen dichtdoen!!! Apen werden er verkocht in zeer, maar dan ook zeer piepkleine kooitjes, ze keken me aan met van die grote ogen waarin de angst was te lezen!! Konijntjes wel 10 in ook zeer krappe kooien en noem maar op!!! Zij leven hier volgens hele andere gewoontes dan wij ze gewend zijn, dat blijkt wel weer!! Daarna nog naar een soort Bazaar geweest, was me daar iets te benauwd met dit weer met een temperatuur van 36 graden zonder goede ventilatie en ben daar dus maar weer snel weggegaan!! Na het bezoek aan deze pasar nog door de arme buurten van Jakarta gereden. En inderdaad het is een schril contrast tussen de rijken/middelklassers en de armen!! Na door de arme buurt gereden te hebben, aangekomen in het zeer grote en luxe winkelcentrum Senayan en daar nog wat gegeten en daarna weer naar huis gereden.

Morgen staat op het programma om naar de Botanische Tuinen te gaan, aangezien we er de vorige keer wel waren, maar helaas toen door de regen, nog niet alles kunnen zien!!! En ik vind als je iets wil doen of zien, dan moet je het wel goed doen!! Dus gaan we morgen het vervolg meemaken van de Botanische Tuinen!! Donderdag staat op het programma om Bandung (de geboorteplaats van m’n moeder en tante) te bezoeken o.a. aan de bekende Anklung school (muziekschool).
Natuurlijk lees je al m’n belevenissen en nieuwe ervaringen weer in m’n dagboek!!!
Tot morgen!!!

Selamat Datang!!
Andres


  • 14 Oktober 2008 - 18:00

    Sonja:

    Hoi Andres,

    Het is echt een buitenkans voor de mensen die jouw reis thuis mee mogen maken. Zo te zien hoef je er geen moeite voor te doen om leuke verhalen te schrijven. Super hoor. Als ik ooit de kans zou hebben om Indonesia te zien, weet ik nu al dat de markt waar ze al die dieren tentoonstellen zou mijden. Maak wat foto's in Bandung, zodat ik ook wat indrukken van mijn geboorteplaats kan krijgen. Gr. Sonja

  • 14 Oktober 2008 - 18:53

    Grace/Ton:

    Met interesse het verhaal
    van 15/10/08 gelezen.
    In een korte tijd zoveel meegemaakt.
    Op 14/10/08 van vakantie
    thuisgekomen.Laatste week helaas je verhaaltjes gemist,
    Morgen het prachtige Bandung.Anklungschool
    zeer indrukwekkend.Graag een DvD of CD daarvan voor ons.
    Groeten aan de familieleden.Wat een
    gastvrijheid.
    Gauw tot ziens en een knuffel van Ma en Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Andres

Voor het eerst op rondreis door Thailand. Ik ben benieuwd na alle mooie en indrukwekkende verhalen wat mij straks te wachten staat. Ik zal mijn reisverhalen bijhouden in dit dagboek.

Actief sinds 28 Sept. 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 20214

Voorgaande reizen:

05 Juni 2012 - 25 Juni 2012

Backpacken in Thailand

29 September 2008 - 20 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: